Citronový meringue koláč

7. 3. 2017



Teď v zimě, dokud je ještě sezona citrusů, je citronový koláč nejlepší! A tento má navíc efektní sněhovou čepici. Pekla jsem podle receptu Kluků v akci, celý recept i s videopostupem najdete na webu České televize tady. A pro jistotu i tady:


Těsto
  • 250 g hladké mouky
  • 125 g másla
  • 70 g krupicového cukru
  • 2 žloutky
  • 5 cl vody
  • špetka soli
Citronový krém
  • 2 vejce
  • 2 žloutky
  • 2 dl smetany
  • 160 g krupicového cukru
  • 2 chemicky neošetřené citrony
  • špetka soli
Sněhová čepice
  • 4 bílky
  • 150 g cukru


Postup:
  1. Nejprve si smísíme mouku, cukr a špetku soli. Přidáme máslo, žloutky a vodu a vypracujeme těsto. Péct můžeme v koláčové nebo dortové formě, doporučuji ji vyložit pečícím papírem. Já to neudělala a měla jsem trochu problém koláč z formy vydolovat. :))
  2. Těsto vymačkáme do formy, propícháme vidličkou a pečeme 10 minut v předehřáté troubě na 180 °C. 
  3. Z citronů si nastrouháme kůru, přidáme šťávu, vejce, žloutky, smetanu, cukr a špetku soli a šleháme dokud se cukr nerozpustí.
  4. Krém nalijeme na zchladlý korpus a pečeme 30 minut.
  5. Z bílků si vyšleháme sníh, postupně zašleháváme cukr. Sněhem pokryjeme upečený koláč a zapečeme dorůžova cca 10 minut. Potom troubu vypneme, ale neotvíráme a koláč v ní necháme 40 minut dosušit. Podáváme nejlépe až druhý den. 
Mějte se krásně a dobrou chuť! Evi
//foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)